Nõuandetelefoni arst või õde saab väljastada perearsti või eriarsti poolt varem väljakirjutatud ravimi kordusretsepti ühele ravimipakendile.
Perearsti nõuandetelefoni nõustaja pikendab vajadusel retsepte järgmistel aegadel:
Retsepti pikendamiseks on oluline mobiili-ID või smartID olemasolu.
Retsepti pikendaise vajaduse otsustab nõuandetelefoni arst või õde. Otsuse tegemisel lähtutakse digiloo andmetest, mille põhjal hinnatakse näiteks patsiendi ravisoostumust, võimalikku ravimite kuritarvitamist jms. . Lisaks soovitatakse patsiendil edasiseks raviks võtta ühendust oma perearstiga. Nõuandetelefoni arst või õde EI PIKENDA järgmiste ravimigruppide retsepte:
Kui patsiendi digiloost on näha varasem haigestumine ja ravi, võib nõuandetelefoni arst või õde erandina välja kirjutada esmase retsepti ägeda tsüstiidi raviks, vastavalt sagedasemate hingamis- ja kuseteede infektsioonide ravijuhendile ning retsepti herpesviiruse raviks. Lisaks võib nõuandetelefonilt väljastada vastavalt ravimi väljakirjutamise tingimustele Tamiflu ja Paxlovidi retsepte.
Nõuandetelefonilt ei tohi helistajaid suunata tasulistele teenustele, mida Tervisekassa ei rahasta. Kui helistaja soovib infot tasuliste teenuste kohta, piirdub nõustaja teavitusega selliste teenuste olemasolust, tuues välja kõik teenusepakkujad. Retseptide väljastamise kokkulepe perearsti nõustamistelefonilt 1220 on kooskõlastatud Tervisekassa, Eesti Perearstide Seltsi ja Eesti Proviisorapteekide Liidu esindajatega.
1220 numbrile helistades kehtib alati kõneteenusenumbri tavatariif ja hind kujuneb vastavalt helistaja telefonioperaatorile (Elisa, Tele2, Telia jt). Hetkeseisuga (06.07.2021) on lühinumbritariif Elisa võrgus 0.00€ kõneminuti kohta, Tele2 võrgus 0.23€ kõneminuti kohta ning Telia võrgus 0.2278€ kõneminuti kohta.
Lauatelefonil +372 634 6630 helistamine on tasuta, kui kõneminutite hulk mahub sinu telefonioperaatori poolt pakutavasse lepingusse.
Tuleb alati helistada pikal numbril. Kõnehind kujuneb vastavalt telefonioperaatori ja roamingu lepingule.
Tariif rakendub alates 11ndast kõnesekundist, sealhulgas kõne ootejärjekorras.
Täpse kõnehinna info teadasaamiseks pöördu oma telefonioperaatori poole!