Müügiloata ravimid antakse apteegivabaks

neljapäev, 16 märts
Autor: Terviseuudised

Mai algusest muutub müügiloata ravimite väljastamise kord, mistõttu enam ei suunata selline ravim konkreetsesse apteeki, vaid patsient saab ise valida, kuhu ravimi järgi minna.

Alates 3. maist muutub patsiendipõhine müügiloata ravimite taotlemine digitaalseks ja taotlus ei seo patsienti enam konkreetse apteegiga, vaid ta saab minna endale sobivasse apteeki, teatas haigekassa.

Arst koostab edaspidi digiretsepti müügiloata ravimile ning valib loendist põhjenduse, miks seda teha soovitakse (nt Eestis puudub sama toimeainega ravim). Siis liigub müügiloata ravimi retseptitaotlus läbi retseptikeskuse ravimiametisse. Ravimiamet menetleb taotlust ning saadab retseptikeskusesse otsuse müügiloata ravimi kasutamise osas. Ühtlasi teavitab ravimiamet arsti otsusest e-maili teel ja arst omakorda teavitab otsusest patsienti.

Positiivse otsuse korral broneerib apteek enda jaoks retsepti, tellib müügiloata ravimi hulgimüügist ja müüb seejärel ravimi patsiendile. Negatiivse otsusega retsept ei ole apteegist realiseeritav.

Seni on taotlus olnud seotud konkreetse apteegiga, mis tähendab, et patsient on ravimi ostmiseks pidanud pöörduma kindla apteegi poole. Lisaks taotlusele on arst pidanud koostama ka retsepti ravimi väljastamiseks.

Perearsti nõuandetelefon

  • Alates 01.06.2022 ei väljastata Perearsti Nõuandetelefoni vahendusel koroonatestimisele saatekirju, saatekirja vajaduse otsustab perearst!
  • Lühinumber 1220 või +372 634 6630 (Eestist ja ka välismaalt)
  • Anonüümne nõuande teenus töötab ööpäev läbi, ka nädalavahetustel ja riiklikel pühadel
  • Isikustatud nõuande teenus töötab E-R 8.00 - 22.00 ning nädalavahetustel ööpäevaringselt. 
  • Hädavajadusel pikendavad perearsti nõuandetelefoni arstid ravimiretsepte reede õhtuti ajavahemikus 17:00-22:00 ning nädalavahetuseti ja riigipühadel 8.00-22.00. Ei pikendata psühhotroopseid, narkootilisi ravimeid või kangetoimelisi valuvaigisteid. Retsepti pikendamise lõpliku otsuse teeb arst.