Foto: Tuuli Seinberg
Perearsti nõuandetelefoni teenusejuht Klarika Kallikorm-Rannamets

Mida teha ootamatu tervisemure korral?

reede, 29 mai
Autor: Virtuaalkliinik

Mida sa teed, kui sind tabab ootamatu tervisemure ja sa ei oska hinnata, kui ohtlik olukord on ega tea, mida ette võtta? Kõige lihtsam on teha kiire kõne perearsti nõuandetelefonile 1220 ja siis vastavalt juhistele edasi tegutseda. Kuula saates, millist abi nõuandetelefonilt saab, kes on nõustajad ning mida tähendab isikustatud nõustamine.

Perearsti nõuandetelefoni teenust hakati osutama 2005. aasta 1. augustist. 2006. aastal oli kõnede arv 138 868 ja keskmine kõnede arv päevas 380 ning 2019. aastal vastavalt 234 662 ja 643.

Milliste terviseprobleemidega perearsti nõuandetelefonilt abi saab, kuidas abi küsida, kes on nõustajad ja kas neil on röntgenkõrvad, et telefonitsi inimesele adekvaatseid tervisenõuandeid anda, selgitab saates nõuandetelefoni teenusejuht Klarika Kallikorm-Rannamets. Saatejuht on virtuaalkliinik.ee ärijuht Tuuli Seinberg.

Kuula Eetris on Tervisekassa saadet järele SIIN:

Perearsti nõuandetelefon

  • Alates 01.06.2022 ei väljastata Perearsti Nõuandetelefoni vahendusel koroonatestimisele saatekirju, saatekirja vajaduse otsustab perearst!
  • Lühinumber 1220 või +372 634 6630 (Eestist ja ka välismaalt)
  • Anonüümne nõuande teenus töötab ööpäev läbi, ka nädalavahetustel ja riiklikel pühadel
  • Isikustatud nõuande teenus töötab E-R 8.00 - 22.00 ning nädalavahetustel ööpäevaringselt. 
  • Hädavajadusel pikendavad perearsti nõuandetelefoni arstid ravimiretsepte reede õhtuti ajavahemikus 17:00-22:00 ning nädalavahetuseti ja riigipühadel 8.00-22.00. Ei pikendata psühhotroopseid, narkootilisi ravimeid või kangetoimelisi valuvaigisteid. Retsepti pikendamise lõpliku otsuse teeb arst.